sobota 18. září 2010

Úvod

S myšlenkou absolvovat Svatojakubskou cestu si Dana pohrávala již delší dobu. K názoru, že 14 dní dovolené na pěší variantu stačit nebude, došla poměrně záhy, ta "správná" trasa měří cca 800 km. Varianta kolo se jevila jako vhodnější,  a jak se později ukázalo docela zásadně. Bylo nutno pouze vyřešit několik drobných problémů, např. jak dostat kola z Čech až na konec světa,  jak se přesunout ze Santiaga i s kolama zpátky na start,  kdo se postará o kola v případě defektu a podobně. Nápadů ohledně kol bylo spousta - zapůjčení, koupení, prodej tam,  podobně i doprava - letecky, vlakem (na loď si nevzpomínám).
V okamžiku kdy  jsem pochopil, že moje účast je asi nezbytná, mi bylo s důvěrou svěřeno i vyřešení těchto drobností. Pro dopravu jsme nakonec zvolili tradičně vlastní auto v kombinaci se Španělskou půjčovnou pro návrat s kolama, kola jsme si převezli vlastní. Toto řešení nám umožnilo cestou tam i zpět navštívit místa, která se bez povšimnutí minout prostě nedají a jak říká Dana - můžeme si to odškrtnout.
Dana měla na starosti etapy - rozplánovalo to zodpovědně na 10 dní + 1 rezerva, ubytování a komunikaci s domorodci. Dopředu zařídila oba průkazy poutníka tzv. "kredenciál", který opravňuje k levnému ubytování. Jednoho průvodce jsme z váhových důvodů nahráli do mobilu a z druhého vytiskli zhuštěnou mapu celé trasy do "GPS" na řídítkách. Výbava na kolo byla dlouho a pečlivě "zvažována", limit jsme si dali 6 kg. Možná i díky tomu, že nějaké zkušenosti už máme, se nám to podařilo, aniž by nám něco chybělo. Záznam z cesty má především pomoci naší paměti vybavit si i po letech intenzivní zážitky, případně posloužit jako inspirace pro další cyklonadšence. Kdo hledá duchovno, je na špatné adrese a pokud jde o SvJ cestu, tak asi i ve špatném čase.

Úvodní signály byly vyloženě odrazující :
- autu, na které jsme tolik spoléhali, odešla v neděli večer spojka
- kolu na které jsem spoléhal neméně a využíval ho k cestě do práce se vysypal v úterý pedál a  brzda
- na další si už radši nevzpomínám

15.9.2010
To nám ta dovolená hezky začíná,  auto od úterý v servizu, objednány tři spojky, ani jedna nepasuje. Další pokus ve čtvrtek ráno - originál z Německa.

16.9.2010
Ranní cesta do servisu, dnes to vypadá nadějně.
12.30 -  auto je pojízdné !!!!!
13.00 - vyrážíme, minimum zavazadel, stan + kola vevnitř.
Cesta v pohodě,  až na dvě hodiny čekání na dálnici v Německu – sekali svah
Doporučený camp Orchamps ve Francii se nám nepodařilo objevit, spíme u vody na divoko před zavřeným kempem v Dole.